Skip to main content

ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΓΟΡΙΚΗ ΙΑΠΩΝΙΑ – ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΤΟΚΥΟ - 25 Δεκεμβρίου 2023 – 5 Ιανουαρίου 2024 από 3290€

Αναχώρηση: 25 Δεκεμβρίου 2023 – 5 Ιανουαρίου 2024

Διάρκεια: 12 ΗΜΕΡΕΣ / 9 ΝΥΧΤΕΣ

Τόκυο, Νίκκο, Καμακούρα, Οβακουντάνι, Χακόνε, Λίμνη Άσι, Κιότο, Νάρα, Χιροσίμα, Οσάκα

 

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

 

  • Τέλειες πτήσεις για Οσάκα και επιστροφή από Τόκυο, χωρίς πισωγυρίσματα.
    Αεροπορικά εισιτήρια (οικονομική θέση) με Turkish Airlines  
  • Εξαιρετικά Ξενοδοχεία 4* και 4*sup
  • Ημιδιατροφή καθημερινά
  • 4 διαν/σεις στο ακριβό Τόκιο με πλήρεις ξεναγήσεις & περίπατους στα πάρκα και στους εμπορικούς δρόμους της Γκίνζα
  • Ολοήμερες εκδρομές στο Νίκκο & την Καμακούρα
  • Μόνο σε αυτό το πρόγραμμα επίσκεψη στην «Κοιλάδα της Κολάσεως» το ηφαιστειακό Οβακουντάνι
  • Εκδρομή στο Χακόνε & μίνι κρουαζιέρα στη Λίμνη Άσι
  • 2 διαν/σεις στο παραδοσιακό Κιότο
  • Ξενάγηση στο Κιότο & «Τελετή του τσαγιού» αποκλειστικά στο πρόγραμμά μας.
  • Βόλτα στην περιοχή Γκιόν, την παραδοσιακή συνοικία των Γκεϊσών
  • Ολοήμερη εκδρομή στη Νάρα
  • Δύο (2) παραδοσιακά τυπικά γεύματα, "Τεμπούρα" και «Σουκιγιάκι»
  • Επίσκεψη στην μαρτυρική Χιροσίμα και στο ιερό νησί της Mιγιαζίμα
  • Τρεις (3) διανυκτερεύσεις στην ακριβή Οσάκα
  • Ξενάγηση στην Οσάκα, 2η μεγαλύτερη πόλη της Ιαπωνίας, η οποία αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα όλων των οικονομικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της χώρας
  • Τρεις (3) διαδρομές με τρένα βολίδα
  • Έμπειρος Αρχηγός – Συνοδός, γνώστης της ιαπωνικής κουλτούρας

 

Στον κόσμο μιας γκέισας

 

Οι γκέισες αποτελούν ένα σημαντικότατο κομμάτι της κοινωνικής ζωής της Ιαπωνίας και της παράδοσής της, που ακόμη κι αν έχει πια φθαρεί, κρύβει μια ιδιότυπη γοητεία.

Η παράδοση αυτή γεννήθηκε το 16ο με 17ο αιώνα. Οι okiya (οίκοι των γκεισών) αγόραζαν κορίτσια από φτωχές οικογένειες και άρχιζαν από την παιδική ακόμη ηλικία την εκπαίδευσή τους. Στο πρώτο στάδιο (shikomi) τα κορίτσια δούλευαν σκληρά ως υπηρέτριες στην okiya και παράλληλα παρακολουθούσαν μαθήματα χορού. Στο δεύτερο στάδιο (minarai) άρχιζε η βασική εκπαίδευσή τους και στο τρίτο (maiko) μάθαιναν καλλιγραφία, την τέχνη της ανθοδεσίας, την ιεροτελεστία σερβιρίσματος του τσαγιού και του σάκε, να παίζουν σαμισέν, ένα είδος τρίχορδης κιθάρας και να συμμετέχουν σε λογοτεχνικές και πολιτικές συζητήσεις. Οι κινήσεις μιας γκέισας έπρεπε να είναι αρμονικές και ανάλαφρες ώστε να θυμίζουν αδιόρατα κάποια μορφή χορογραφίας, ακόμη κι όταν βάδιζαν, γονάτιζαν για να καθίσουν στα μαξιλάρια ή αποχωρούσαν από την αίθουσα. Οι περισσότερες κοπέλες στο στάδιο αυτό άλλαζαν το όνομά τους και επέλεγαν κάποιο πιο ποιητικό, όπως «Νέο Φεγγάρι», «Λαμπερό Φύλλο», κ.α. Το τρίτο στάδιο εκπαίδευσης ήταν και το πλέον χρονοβόρο, καθώς διαρκούσε από έξι μήνες ως πέντε χρόνια.

Η ονομασία «γκέισα» προέρχεται από τις λέξεις gei και sha που σημαίνουν αντίστοιχα «τέχνη» και «άτομα». Και πραγματικά, η γκέισα όφειλε να ενσαρκώνει ένα ζωντανό έργο τέχνης – η εμφάνισή της ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακή και δραματική, με βαμμένο λευκό πρόσωπο, ξυρισμένα και ζωγραφισμένα φρύδια, κόκκινα χείλη, πολύχρωμα βαριά κιμονό από μετάξι με τη χαρακτηριστική ζώνη όμπι (η οποία είχε μήκος τέσσερα με πέντε μέτρα και απαιτούσε περίτεχνο δέσιμο), κοσμήματα, βεντάλιες και ψηλά ξύλινα παπούτσια. Το χτένισμα μιας γκέισας ήταν τόσο περίπλοκο, με χτενάκια και κοσμήματα, που οι κοπέλες μάθαιναν να κοιμούνται ακουμπώντας το λαιμό τους σε μικρά ξύλινα στηρίγματα, για να μην το χαλάσουν. Μια αψεγάδιαστη κούκλα, λοιπόν, που ρόλος της ήταν να συνοδεύει και να ψυχαγωγεί τους άντρες της ιαπωνικής ελίτ σε δεξιώσεις, περιπάτους, θεατρικές παραστάσεις, τελετουργίες τσαγιού και επαγγελματικές συναντήσεις.

O ρόλος αυτός απέφερε μεγάλη φήμη και συχνά δύναμη στις ικανότερες γκέισες, ωστόσο είχε τίμημα βαρύ και απαιτούσε μεγάλες θυσίες. Κάθε κοπέλα είχε τον danna της, δηλαδή τον πάτρωνά της, ο οποίος συχνά ήταν παντρεμένος και αποτελούσε αξιοσέβαστο μέλος της κοινωνίας, όμως οι σχέσεις τους δεν ήταν ερωτικές. Εκείνος αναλάμβανε τα έξοδα της εκπαίδευσης και συντήρησής της και εκείνη τον συνόδευε στις επαγγελματικές υποχρεώσεις και στις συναναστροφές του. Μια γκέισα έπρεπε να ξεχάσει ότι είναι γυναίκα με αισθήματα, να στραγγαλίσει τις επιθυμίες της και να αφοσιωθεί αποκλειστικά στα καθήκοντά της  – εξάλλου, το καλό όνομα μιας γκέισας ήταν το παν για τη διατήρησή της στην κορυφή. Η σύναψη ενός ερωτικού δεσμού με τον πάτρωνά της ή κάποιον άλλον άντρα ήταν σπάνια και προϋπέθετε απόλυτη εχεμύθεια και διακριτικότητα. Ουσιαστικά, η γκέισα έπρεπε να προσφέρει ενδιαφέρον στις δραστηριότητες του πάτρωνά της και μια ψευδαίσθηση ερωτισμού, η οποία όμως απαγορευόταν να γίνει πράξη.

Τα πράγματα άλλαξαν κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο – μετά την ήττα του Άξονα και την έλευση των αμερικανικών στρατευμάτων στην Ιαπωνία, οι okiya οδηγήθηκαν στο μαρασμό. Πολλές ιερόδουλες παρουσιάζονταν ως γκέισες, πουλώντας στους στρατιώτες μια εξωτική γκεισααίσθηση ερωτισμού και  δημιουργώντας έτσι μια λανθασμένη εικόνα η οποία μεταφέρθηκε στη Δύση. Ένα έμπειρο μάτι θα μπορούσε βέβαια να ξεχωρίσει μια ιερόδουλη από μια γκέισα, καθώς η πρώτη έδενε τη ζώνη όμπι της μπροστά, για να τη λύνει και να τη δένει εύκολα και γρήγορα, ενώ η δεύτερη πίσω στη μέση της.

Στη σημερινή εποχή, οι γκέισες τείνουν να εξαφανιστούν τελείως. Ελάχιστες έχουν μείνει να ασκούν το επάγγελμα αυτό, κυρίως στο Κιότο και στο Τόκυο και απευθύνονται συνήθως σε λίγους και εκλεκτούς πελάτες από την ιαπωνική ελίτ. Ο αριθμός τους υπολογίζεται γύρω στις χίλιες, ενώ το 1928 ανερχόταν στις ογδόντα χιλιάδες. Οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες, αν αποφασίσουν να πληρώσουν για γυναικεία συντροφιά, θα προτιμήσουν πλέον escort girls, που παρέχουν και ερωτικές υπηρεσίες.

Το ενδιαφέρον πλέον για τις φιγούρες αυτές υπάρχει μόνο μέσα στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη διατήρηση της παράδοσης. Μιας διαφορετικής φιλοσοφίας, που χάνεται αργά αλλά σταθερά στο χρόνο.

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

 

Ημέρα 1η: Αθήνα/Θεσσαλονίκη - Οσάκα

Αναχώρηση μέσω Πεκίνου  για τον επονομαζόμενο οικονομικό δράκο της Ιαπωνίας, την Οσάκα.

 

Ημέρα 2η: Κωνσταντινούπολη - Οσάκα

Μεσημβρινή άφιξη στην Οσάκα και μετά τις απαραίτητες διαδικασίες στο αεροδρόμιο θα μεταφερθούμε στο ξενοδοχείο μας για διανυκτέρευση.

 

Ημέρα 3η: Οσάκα

Μετά το πρωινό μας θα ξεκινήσουμε τη γνωριμία μας με ένα από τα σημαντικότερα κατασκευαστικά και εμπορικά λιμάνια του κόσμου. Την Οσάκα!. Εάν το Τόκυο κρίνεται σαν το πνευματικό και πολιτιστικό κέντρο της χώρας, η Οσάκα, δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ιαπωνίας, αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα όλων των οικονομικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που διεξάγονται στο έδαφος της χώρας. Χτισμένη στο δέλτα του ποταμού Γιόντο, πρωτεύουσα της περιφέρειας Κανσάι, με ένα από τα πλέον σύγχρονα και πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου, αποτελεί την δεύτερη, σε αριθμό επισκεπτών, πύλη εισόδου στην χώρα. Η επίσημη μετάφραση της ονομασίας Οσάκα είναι "Μεγάλος Λόφος". Η ιστορία της πόλης ανάγεται στην περίοδο Κοφούν (250-538 μ.χ). Το Naniwazu, όπως ήταν η παλιά ονομασία του λιμανιού, υπήρξε για αιώνες η βασική είσοδος για επισκέπτες από την Κορέα και την Κίνα. Μπορεί στην ιστορική της πορεία η Οσάκα να μην απέκτησε ποτέ την μεγαλειώδη αίγλη των άλλων αυτοκρατορικών πόλεων, δεν μπορεί όμως κανείς να παραβλέψει το γεγονός πως υπήρξε μία από τις πρώτες πρωτεύουσες της χώρας και για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα το σημαντικότερο οικονομικό κέντρο της Ιαπωνίας. Κατά τη διάρκεια της περιόδου Έντο (1603–1867) η πόλη αναπτύχθηκε ταχύτατα. Και φυσικά, πέρα από τον οικονομικό τομέα, δεν υπολείπεται και κουλτούρας, εφόσον είναι στενά συνδεδεμένη με την εξαιρετικά διαδεδομένη στην Ιαπωνία παραδοσιακή τέχνη της ξυλογραφίας και έχει να επιδείξει έντονη καλλιτεχνική ζωή, όπως διαφαίνεται από τα πολυάριθμα θέατρα "Μπουνράκου" και "Καμπούκι".

Μια γνωριμία με την Οσάκα ξεκινά πάντα με επίσκεψη στο φημισμένο κάστρο που βρίσκεται στο γεωγραφικό κέντρο της πόλης. Το κάστρο της Οσάκα κρίνεται ως ένα από τα διασημότερα και καλύτερα διατηρημένα της Ιαπωνίας. Αν και ουσιαστικά αποτελεί αντίγραφο του πρωτότυπου (εφόσον το αρχικό κάηκε τρεις φορές στη διάρκεια της ιστορίας του) ακόμα και σήμερα εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με τον όγκο του, την εξωτερική διακόσμηση με φύλλα χρυσού και τον καταπράσινο περιβάλλοντα χώρο. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1583 από τον Χιντεόσι Τογιοτόμι και ολοκληρώθηκε το 1597. Σήμερα αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον μουσείο με αξιόλογα εκθέματα ρουχισμού των μεσαιωνικών χρόνων, πολεμικών αντικειμένων και αναπαραστάσεων από την καθημερινότητα της σκληρής ζωής των Σαμουράι, ενώ το πάρκο με τις κερασιές που το περιβάλλει αποτελεί όαση δροσιάς και προσφέρεται για ρομαντικούς περιπάτους. Ακολουθεί η περιοχή της Ουμέντα, στον τομέα Kita-ku, με τα υπερμεγέθη φουτουριστικά κτίρια. Η ανάβαση στο Umeda Sky Building, το 19ο ψηλότερο οικοδόμημα στην περιφέρεια της Οσάκα, είναι μία εμπειρία. Αποτελείται από δύο πύργους των 40 ορόφων, συνδεδεμένων μεταξύ τους, στεγάζει πολλά γραφεία πολυεθνικών εταιρειών και η 360 μοιρών θέα από τον τελευταίο όροφο κόβει την ανάσα και αποκαλύπτει αυτό που χαρακτηρίζεται σαν "Ιαπωνικό" θαύμα.

Θα συνεχίσουμε με επίσκεψη της κλειστής παραδοσιακής αγοράς ψαρικών και κρεάτων Κουρομόν, γνωστή για τα street food και θα καταλήξουμε στον ναό Sumiyoshi-taisha, το πιο φημισμένο Σιντοϊστικό τέμπλο της Οσάκα, θα μας φέρει σε επαφή με το κεντρικό λατρευτικό κτίριο Sumiyoshi από τα 2000 που υπάρχουν σε ολόκληρη την Ιαπωνία. Εδώ λατρεύονται 3 σπουδαίοι θεοί του Ιαπωνικού Πάνθεον, ο θεός της θάλασσας, της ποίησης και ο προστάτης του Έθνους. Η κατασκευή του ναού ανάγεται στον 3ο μ.Χ. αιώνα αλλά τα σημερινά οικοδομήματα είναι πολύ πιο σύγχρονα. Αφού διατρέξουμε τις κύριες οδικές αρτηρίες και μείνουμε έκπληκτοι από την μεταμόρφωση μιας πόλης, πλήρως ισοπεδωμένης κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, θα επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας. Δείπνο θα δοθεί κατά τη διάρκεια της ξενάγησης. 

 

Ημέρα 4η: Οσάκα – Χιροσίμα – Οσάκα

Μετά το πρωινό επιβιβαζόμαστε και πάλι στο τρένο-βολίδα με κατεύθυνση την μαρτυρική Χιροσίμα. Την πόλη που οι κάτοικοί της έζησαν την τραγωδία και τον εφιάλτη της ρίψης της ατομικής βόμβας στις τελευταίες μέρες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αλλά που το ιαπωνικό πείσμα κατάφερε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να μεταμορφώσει σε ένα μοντέρνο οικιστικό πρότυπο με πανέμορφα πάρκα, εντυπωσιακά οικοδομήματα, πολυθεματικά μορφωτικά και πολιτιστικά ινστιτούτα και μία άκρως ενδιαφέρουσα αγορά. Αναβάλλοντας την γνωριμία μας με την Χιροσίμα για λίγο αργότερα θα μεταφερθούμε πρώτα στο ιερό νησί της Mιγιαζίμα, ξεκινώντας την μέρα μας από την πολυφωτογραφημένη πύλη «Ιτσουκουσίμα». Πρόκειται για την πιο χαρακτηριστική θαλάσσια πύλη (Τορίι) της Ιαπωνίας, το απόλυτο σύμβολο της Σιντοϊστικής κουλτούρας. Με ύψος 16,8 μέτρων, κατακόκκινη σαν φωτιά, στέκει περήφανη μέσα στην θάλασσα ενώ μπορεί να προσεγγιστεί με τα πόδια από την παραλία, ανάλογα βέβαια με το ύψος της στάθμης της παλίρροιας. Η πύλη κατασκευάσθηκε τον 6ο αιώνα και το 1996 καταγράφηκε ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ουνέσκο. Επιστροφή στην Χιροσίμα και η ξενάγηση, που μόνο ως τραγική μπορεί να χαρακτηρισθεί, συνεχίζεται στο Πάρκο της Ειρήνης, με το μοναδικό κτίσμα που έμεινε όρθιο, ακριβώς δίπλα στο σημείο που εξερράγη η ατομική βόμβα, το πρωινό της 6ης Αυγούστου του 1945, να στέκει λαβωμένο από τις θλιβερές μνήμες, το κενοτάφιο των χιλιάδων θυμάτων του εφιαλτικού πολέμου, την Αιώνια Φλόγα, την καμπάνα της Ειρήνης και το μουσείο με φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό και εκθέματα από την φονική εκείνη μέρα. Μεταφορά στο σιδηροδρομικό σταθμό, όπου θα επιβιβαστούμε σε επόμενο τρένο-βολίδα με τελικό προορισμό τον επονομαζόμενο οικονομικό Δράκο της Ιαπωνίας, την Οσάκα.

 

Ημέρα 5η: Οσάκα – Νάρα - Κιότο

Η Νάρα, πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας, στην περιφέρεια Κανζάι, είναι σήμερα μία μικρή, γραφική και ήσυχη πόλη που όμως έχει να παρουσιάσει ένα μεγάλο και δυναμικό παρελθόν. Αν και υπήρξε πρωτεύουσα για πολύ λίγο (710-784), με το όνομα Heijo, η βουδιστική παρουσία και η ισχύς των μοναχών θεωρήθηκαν μεγάλες απειλές και ανάγκασαν την κυβέρνηση να μεταφέρει το 784 την πρωτεύουσα στην Ναγκαόκα. Στο έδαφός της όμως παρέμειναν μερικά από τα πιο εντυπωσιακά Βουδιστικά ιερά που θα γνωρίσουμε σήμερα στην ξενάγησή μας. Αυτό που αντιλαμβάνεται κανείς, βγαίνοντας από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό, είναι πως η σύγχρονη Νάρα δεν υστερεί σε τίποτα από τις υπόλοιπες Ιαπωνικές επαρχιακές πόλεις. Καλοσχεδιασμένοι δρόμοι, όμορφα μικρά καταστήματα, ατμοσφαιρικά εστιατόρια και μοντέρνα ντυμένοι κάτοικοι, που τρέχουν βιαστικοί στην δουλειά τους, είναι οι πρώτες εικόνες που εισπράττει ο επισκέπτης. Λίγα μόλις βήματα πιο πέρα και ξαφνικά μπροστά απλώνεται ένα αχανές πάρκο. Είναι το ομώνυμο πάρκο της πόλης που έλαβε την σημερινή του μορφή το 1880. Και όσο προχωράς το τοπίο γεμίζει ελάφια. Τόσο εξοικειωμένα με την ανθρώπινη παρουσία, που παίζεις μαζί τους, τα ταΐζεις και φωτογραφίζεσαι. Περισσότερα από χίλια διακόσια ελάφια κυκλοφορούν ελεύθερα στο Πάρκο της Νάρα, στους πρόποδες του όρους Wakakusa. Σύμφωνα με τη μυθολογία, ένας από τους τέσσερις θεούς του ναού Kasuga, ο Takenomikazuchi-no-mikoto εμφανίστηκε πάνω σε ένα λευκό ελάφι για να προστατέψει την πόλη από λιμό και από τότε τα ελάφια έγιναν οι αγγελιοφόροι των θεών. Μέχρι το 1637 η τιμωρία για το φόνο ελαφιού ήταν η θανατική ποινή. Σήμερα τα ελάφια θεωρούνται Εθνικοί θησαυροί. Η επίσκεψη των ιστορικών μνημείων θα ξεκινήσει από τον ναό Τοντάι-τζί, που φιλοξενεί το πελώριο χάλκινο άγαλμα του Νταιμπούτσου (Μεγάλος Βούδας) ύψους 16 μέτρων. Ο Todaiji, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει "Μεγάλο Ανατολικό Ιερό" κατασκευάσθηκε το 752, σαν το διοικητικό κέντρο όλων των βουδιστικών τέμπλων της περιφέρειας Νάρα, υπέστη φοβερές καταστροφές και το παρόν οικοδόμημα ανάγεται στο 1692, όντας μόνο τα 2/3 του αρχικού οικοδομήματος. Ακολουθεί επίσκεψη στον Σιντοϊστικό ιερό Kasuga Taisha, αγαπημένο βωμό της πανίσχυρης οικογένειας Fujiwara, που κυβερνούσε την περιοχή κατά τις περιόδους Nara και Heian. Ο ναός βρίθει από αφιερωματικά μπρούτζινα φαναράκια, που όταν φωτίζονται το βράδυ, προσδίδουν μια εξωκόσμια εικόνα στο τοπίο. Με ένα περίπατο στην Naramachi, πρώην γειτονιά των εμπόρων με τα παραδοσιακά ξύλινα σπίτια και τους μικρούς βραχόκηπους κλείνουμε την επίσκεψή μας στην γοητευτική Νάρα.

Στη συνέχεια θα επισκεφθούμε το ναό που είναι αφιερωμένος στη θεότητα του ρυζιού Φουσίμι Ινάρι, με τις περισσότερες από 40.000 λατρευτικές πύλες (Τόρι) να απλώνονται μέχρι την κορυφή του βουνού. Εκεί το τάμα βοηθάει για αιώνες την άρτια και πλούσια παραγωγή ρυζιού, το εμπόριο και τις επιχειρήσεις ! Τέλος θα φτάσουμε στην πρώτη πρωτεύουσα του Ιαπωνικού Έθνους Κιότο. Δείπνο θα δοθεί κατά τη διάρκεια της ξενάγησης.

 

Ημέρα 6η: Κιότο

Το Κιότο είναι η πιο ιστορική και ταυτοχρόνως πλέον φινετσάτη πόλη της Ιαπωνίας. Ένα ταξίδι στο Κιότο ισοδυναμεί με μια περιήγηση σε 11 αιώνες ιαπωνικής ιστορίας. Είναι η πραγματική πρωτεύουσα αυτής της παράξενης χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου. Εδώ έχουν γεννηθεί οι παραδόσεις, η θρησκεία, η αισθητική, η τέχνη. Το ολάνθιστο Κιότο των κερασιών και των εκλεπτυσμένων κήπων διατηρεί αναλλοίωτο το χρώμα του και την αυθεντικότητά του, αρνούμενο να συνθηκολογήσει με το μέλλον. Αν κάποιος θέλει να γνωρίσει την αληθινή καρδιά της Ιαπωνίας, πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί στο Κιότο. Βρίσκεται στο νησί Honshu και υπήρξε πρωτεύουσα με το όνομα Heiankyō από το 794. Αργότερα η πόλη μετονομάστηκε σε Κιότο, που σημαίνει "Πρώτη Πόλη" και παρέμεινε πρωτεύουσα της Ιαπωνίας μέχρι το 1868. Ωστόσο δεν έχασε ποτέ τα σκήπτρα του στην συνείδηση των Ιαπώνων, ως το κέντρο της ψυχοσύνθεσης τους. Είναι τόσο όμορφο, ώστε στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο οι συμμαχικές δυνάμεις δεν το έπληξαν με βομβαρδισμούς, αναγνωρίζοντας την πολιτιστική του αξία. Στην πόλη είναι συγκεντρωμένο ένα τεράστιο πλήθος θησαυρών και υπολογίζεται ότι πάνω από το 20% των έργων τέχνης όλης της Ιαπωνίας βρίσκονται στο Κιότο. Μία πόλη με περισσότερους από 1.700 Βουδιστικούς ναούς και πάνω από 300 ιερά του Σίντο. Εδώ ο επισκέπτης κατανοεί πως οι γκέισες, το κιμονό, οι σαμουράι και οι παλαιστές σούμο δεν ανήκουν στο παρελθόν. Η ξενάγηση μας θα ξεκινήσει με το θαυμάσιο δάσος των Μπαμπού. Ο πορτοκαλόχρους Ναός Χέιαν (Heian Jingū), του 1895, αφιερωμένος στους αυτοκράτορες Kammu (737-806) και Komei (1831-1867) είναι ο επόμενος πρώτος σταθμός της ολοήμερης ξενάγησης μας ενώ το ιερό Σανζουσαντζέντο, του 1164, με τα 1001 αγάλματα της θεάς του Ελέους, Κάνον, θα μας εντυπωσιάσει με το μέγεθός του. Ακολουθεί το ανυπέρβλητο Χρυσό Περίπτερο (Kinkakuji), το διασημότερο αξιοθέατο στα βόρεια προάστια της πόλης, που υπήρξε η θερινή βίλα του σογκούν Ashikaga Yoshimitsu και που μετατράπηκε σε ιερό Zen μετά τον θάνατό του, το 1408. Το μεσημέρι θα απολαύσουμε την ιδιαίτερη γεύση ενός τυπικού γεύματος "Τεμπούρα" σε κάποιο από τα εξειδικευμένα σε αυτό το είδος κουζίνας εστιατόρια. Στη συνέχεια θα παρακολουθήσουμε την «τελετή τσαγιού», μία μοναδική εμπειρία. Το απόγευμα με τον αρχηγό σας μπορείτε να επισκεφθείτε το μεταμοντέρνο κτίριο του σιδηροδρομικού σταθμού ή να περπατήσετε στο «Μονοπάτι του Φιλοσόφου», το οποίο θα μας αποκαλύψει το Κιότο του περιθωρίου, έξω από τις τουριστικές πεπατημένες. Για το βράδυ στο Κιότο, ένα πέρασμα από την περιοχή Γκιον, την παραδοσιακή συνοικία των Γκεϊσών και σήμερα κέντρο της νυχτερινής ζωής, είναι ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει η γνωριμία μας με την αρχοντική πόλη.

 

Ημέρα 7η: Κιότο – Οβακουντάνι - Χακόνε (Λίμνη Άσι) - Τόκυο


Μετά το πρωινό μας επιβιβαζόμαστε στο τραίνο βολίδα με προορισμό το ηφαιστειακό Οβακουντάνι, ή «Κοιλάδα της Κολάσεως» όπως αποκαλείται. Ενεργός κρατήρας, θειούχοι ατμοί και ζεστές πηγές σχηματίζουν ένα εξωπραγματικό τοπίο.

Εμείς όχι μόνο θα την περπατήσουμε, αλλά θα τη διασχίσουμε και με τελεφερίκ, απολαμβάνοντας στο έπακρο τη μοναδική αυτή θέα και ποιος ξέρει, εάν ο καιρός είναι καθαρός θα μπορέσουμε να φωτογραφίσουμε το χιονοσκέπαστο Φούτζι. Πριν αφήσουμε πίσω μας την κοιλάδα, σας συστήνουμε να δοκιμάσετε τα μοναδικά «μαύρα αυγά», που οφείλουν το ιδιαίτερο χρώμα τους στα νερά των πηγών που βράζονται.

Μία μικρή κρουαζιέρα στην καταγάλανη λίμνη Άσι με θέα την οροσειρά των κεντρικών Άλπεων θα κλείσει με «ονειρικό» τρόπο την μέρα μας. Ακολουθεί η μεταφορά μας στη λαμπερή πρωτεύουσα της "Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου". Μια αστραφτερή μεγαλούπολη, που από ένα ασήμαντο χωριό του 19ου αιώνα με την ονομασία Έντο, κατάφερε να εξελιχθεί σε μια πόλη-πρότυπο, όχι μόνο για τα ασιατικά αλλά και τα παγκόσμια δεδομένα. Μια μεταμοντέρνα και ταυτοχρόνως παραδοσιακή πόλη, όπου ανάμεσα στα εντυπωσιακά ατσάλινα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα καταφέρνουν ακόμα να διατηρηθούν «γωνιές» που αποπνέουν κάτι από τον ρομαντισμό, το μυστήριο και την αυστηρή παράδοση της ιδιαίτερης αυτής χώρας.

Με την άφιξη στο Τόκυο θα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τη θέα από το Μητροπολιτικό παρατηρητήριο. Το βράδυ θα γιορτάσουμε την έλευση του νέου έτους. Καλή χρονιά!

Ημέρα 8η: Τόκυο – Ξενάγηση πόλης

Η ξενάγηση στο Τόκυο μας αποκαλύπτει μια πόλη τόσο ακριβώς συντεταγμένη, όσο δεν θα περίμενε κανείς. Κι αυτό, γιατί το Τόκυο δεν ήταν ποτέ μια αυτούσια πόλη. Αποτελείται ουσιαστικά από μια συστάδα αστικών πυρήνων που η ένωσή τους, από τα τέλη του 19ου αιώνα, δημιούργησε σταδιακά έναν κολοσσιαίο γίγαντα, με πληθυσμό που σήμερα ξεπερνάει τα τριάντα εκατομμύρια κατοίκους. Παρ’ όλα αυτά φαίνεται συμπαγής και ο προσανατολισμός δεν είναι και τόσο δύσκολη υπόθεση. Η γνωριμία μας με το Τόκυο ξεκινάει από τον λιτό Σιντοϊστικό Ναό "Μειτζί Τζεγκού", αφιερωμένο στον αυτοκράτορα Μεϊτζί και στην σύζυγό του Shōken, ο οποίος στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα, με μια γενναία πράξη παλινόρθωσης του κεντρικού διοικητικού συστήματος, μετέτρεψε την Ιαπωνία από ένα παρακμιακό φεουδαρχικό έθνος, σε παγκόσμια πρωτοπόρα δύναμη. Βρίσκεται στην περιοχή Shibuya, οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν το 1915 και ολοκληρώθηκαν το 1921, ενώ ο περιβάλλων χώρος διαμορφώθηκε στην σημερινή του μορφή το 1926. Το αρχικό κτίσμα καταστράφηκε στους αεροπορικούς βομβαρδισμούς του 1945 και το κτιριακό σύνολο που αντικρύζει σήμερα ο επισκέπτης ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 1958. Το όλο συγκρότημα αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία για εισαγωγή στις βαθύτερες πτυχές της ιδιότυπης θρησκείας της Ιαπωνίας, τον Σιντοϊσμό.

Αμέσως μετά θα προσεγγίσουμε το αυτοκρατορικό παλάτι (Koky-o) με τους χαρακτηριστικούς, ιαπωνικής τεχνοτροπίας, κήπους. Δεν είναι μόνο η επίσημη κατοικία των Γιαπωνέζων αυτοκρατόρων αλλά και ο μεγαλύτερος πνεύμονας πρασίνου της πόλης. Στην θέση του σημερινού παλατιού υπήρχε, κατά την περίοδο του Έντο, ένα μικρότερου μεγέθους ανάκτορο, που αντικαταστάθηκε από τον Μεϊτζί το 1888. Δυστυχώς από τους βομβαρδισμούς το παλάτι καταστράφηκε ολοκληρωτικά. Χτίστηκε και πάλι μετά την συνθηκολόγηση, διατηρώντας την αρχική του λιτή εμφάνιση. Από την μεγάλη πλατεία Kokyo Gaien οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν την Nijubashi, μια πανέμορφη γέφυρα που είναι η κυρία είσοδος στους εσωτερικούς χώρους του ανακτόρου. Η πέτρινη γέφυρα Megane-bashi που ακολουθεί είναι απροσπέλαστη για το κοινό. Η θέα των ουρανοξυστών του κεντρικού Τόκυο από τους κήπους των ανακτόρων κόβει κυριολεκτικά την ανάσα. Ακολουθεί η παραδοσιακή συνοικία της "Ασακούσα" με τον ιερό ναό (Sensō-ji) αφιερωμένο στην αγαπημένη θεότητα (Avalokitesvara) του Ελέους "Κάνον". Βρίσκεται στην περιοχή Tai-sho και αποτελεί μικρό μόνο μέρος ενός ευρύτερου συνόλου Βουδιστικών και Σιντοιστικών τέμπλων, των πιο προσφιλών στους κατοίκους της πρωτεύουσας. Υπεύθυνος για την κατασκευή του όλου συγκροτήματος είναι ο Tokugawa Lemitsu. Ολοκληρώθηκε το 1649, κατά την περίοδο Έντο και όλο το τοπίο αποπνέει έναν αέρα ευλαβικότητας και συντηρητισμού. Τέλος, διατρέχοντας τους εμπορικούς δρόμους της Γκίνζα, τις ακριβότερες εμπορικές αρτηρίες του κόσμου, πλημμυρισμένες με μπουτίκ υψηλής ραπτικής και ατμοσφαιρικά καφέ, ερχόμαστε σε επαφή με τον άκρατο καταναλωτισμό αλλά και την αγάπη για κάθε τι λιτό και απέριττο που χαρακτηρίζει τον Ιαπωνικό λαό. Για το απόγευμα προτείνουμε μία βόλτα μέχρι το νεανικό Ροπόντζι με τα εκκεντρικά κέντρα διασκέδασης που κατακλύζονται από Ιάπωνες κάθε ηλικίας, αποδεικνύοντας ότι οι «εργασιομανείς» κάτοικοι της πόλης γνωρίζουν ενίοτε να διασκεδάζουν. Πρόκειται για το πιο καινούργιο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο κομμάτι του Τόκυο, με εμπορικά καταστήματα, κινηματογράφους, πολλά ξενοδοχεία, γραφεία οργανισμών και μουσεία. Το βράδυ ανεβείτε στην φωταγωγημένη Ρόδα του νησιού Odaiba και θαυμάστε από ψηλά την ανυπέρβλητη θέα της Ιαπωνικής πρωτεύουσας.

Ημέρα 9η: Τόκυο (Ολοήμερη εκδρομή στο Νίκκο)

103 υπέρλαμπρα οικοδομήματα, μεταξύ των οποίων δύο Σιντοϊστικοί βωμοί (Tôshôgû και Futarasan-jinja) και ένα Βουδιστικό τέμπλο (Rinnô-ji) στο έδαφος μιας μικρής πόλης των 17.000 κατοίκων, στους πρόποδες των ορέων της περιφέρειας Tochigi, 159 χλμ ΒΑ του Τόκιο και 620 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, μέσα σε ένα ειδυλλιακό τοπίο που έχει χαρακτηρισθεί ως Εθνικός Δρυμός ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, είναι, όπως ισχυρίζονται οι Ιάπωνες "Ολόκληρη η Ιαπωνία".

Το γενικό συγκρότημα κατασκευασμένο τον 8ο αιώνα, από τον Βουδιστή ιερέα Shodo και με την Ουνέσκο να το έχει περιλάβει στον κατάλογο των μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς από το 1999, αποτελεί τον χώρο ανάπαυσης της μεγαλύτερης προσωπικότητας που γέννησε η Ιαπωνία, του Τοκουγκάουα Ιεασού και ταυτοχρόνως δηλώνει την αγάπη της δυναστείας Τοκουγκάουα για την θρησκεία και την καλλιτεχνία. Με ακριβή μετάφραση ως "Φως του ήλιου" στα Ιαπωνικά το "μαυσωλείο Toshogu" χτίστηκε το 1617 από τον δεύτερο Tokugawa σογκούν, τον Hidetada για να φιλοξενήσει την σορό του Leyasu. Όμως ο αγαπημένος εγγονός του Leyasu, Lemitsu, ανακατασκεύασε το μαυσωλείο το 1636 δίνοντάς του την σημερινή του μορφή. Η σημερινή μας ξενάγηση στους λατρευτικούς χώρους του Νίκκο θα μας αποκαλύψει την διακοσμητική υπερβολή των ναών που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την λιτή εμφάνιση των παραδοσιακών κτιρίων της Ιαπωνίας, θα μας μυήσει στις κρυφές σελίδες της ιστορίας της πιο διάσημης δυναστείας της χώρας και θα μας προσφέρει στιγμές γαλήνης και ηρεμίας μέσα σε ένα τοπίο ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς. Ξεκινώντας από την κόκκινη τοξωτή γέφυρα Shink-yo, πάνω στον ποταμό Daiya και περιδιαβαίνοντας τα υπέροχα διακοσμημένα ιερά κτίρια με ανάγλυφες παραστάσεις, απεικονίσεις ζώων και πουλιών και με εμφανή την επίδραση των Βουδιστικών κανόνων, ερχόμαστε σε επαφή με τις πιο χρυσές σελίδες της ιστορίας της Ιαπωνίας. Στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς την ορεινή λίμνη Τσουτζέντζι απολαμβάνοντας το υπέροχο τοπίο που την περιβάλλει και θα τελειώσουμε με μια στάση για φωτογράφιση του ορμητικού καταρράκτη Κέγκον, που η υδατόπτωση του αγγίζει τα 97 μέτρα. Επιστροφή στο Τόκυο αργά το απόγευμα. Το βράδυ απολαύστε μια βόλτα με το υπερσύγχρονο μετρό στην περιοχή του "Σιντζούκο". Πρόκειται για την πιο ζωηρή συνοικία με τους φωτισμένους ουρανοξύστες της πόλης. Η ανοικοδόμησή της ξεκίνησε την δεκαετία του 1970 και σήμερα είναι μια πυκνοκατοικημένη εμπορική και επιχειρηματική περιοχή, πνιγμένη στα μπαρ και τα καφέ, με φωτισμένους με νέον δρόμους, φοβερή φασαρία, έξαλλες νεανικές εμφανίσεις και αποτελεί το πιο ενδεδειγμένο σημείο για την γνωριμία του επισκέπτη με την νυχτερινή ζωή του Τόκιο. 

Ημέρα 10η: Τόκυο - Επίσκεψη στην Καμακούρα - Τόκυο

Σήμερα θα έχουμε ολοήμερη εκδρομή με τρένο στην πανέμορφη παραθαλάσσια μεσαιωνική Καμακούρα, μία από τις ομορφότερες εικόνες της Ιαπωνίας. Το σογκουνάτο της Καμακούρα (1185- 1333) με ιδρυτή τον Γιοριτόμο, αρχηγό της φατρίας Μιναμότο, είχε αποκτήσει μεγάλη εξουσία και ήταν ένα από τα πιο ισχυρά κατά τους ταραγμένους μεσαιωνικούς χρόνους. Αποφασίστηκε η νέα πρωτεύουσα να εγκατασταθεί εδώ και έτσι η μέχρι πρότινος ασήμαντη μικρή πόλη γνώρισε μια περίοδο αίγλης και μεγαλοπρέπειας. Απόδειξη ότι το μεγαλύτερο μπρούτζινο υπαίθριο άγαλμα του Αμίδα Βούδα (Κοτόκου ιν) του 13ου αιώνα και ύψους 13,35 μέτρων βρίσκεται στο έδαφός της και είναι το πρώτο αξιοθέατο στο οποίο θα μας οδηγήσουν τα βήματά μας. Η περιπατητική μας ξενάγηση θα συνεχισθεί στον "Τσουρουγκαόκα Χατσιμάνγκου" (Tsurugaoka Hachimangu) με τα χιλιάδες αφιερωματικά φαναράκια και τα πολύχρωμα αγαλματίδια της αγαπημένης θεότητας "Τζίτζο", έναν από τους ωραιότερους ναούς του Σίντο και το σημαντικότερο ιερό της Καμακούρα, ενώ το επόμενο τέμπλο "Χάσε Ντέρα", που θα επισκεφθούμε, αφιερωμένο στην λατρεμένη θεά του ελέους Κάνον, κρίνεται ως ο λατρευτικός χώρος με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα πιστών στην Ιαπωνία. Η δε βόλτα μας στον γραφικό εμπορικό πεζόδρομο "Κομάτσι-Ντόρι" με τα ξύλινα σπίτια, τα γραφικά καταστήματα και τα παραδοσιακά εστιατόρια αποκαλύπτει την πλούσια σε παραδοσιακά προϊόντα αγορά, της πολύ ενδιαφέρουσας ιστορικής πόλης.

Ημέρα 11η: Τόκυο – Αθήνα

Χαλαρό πρωινό στο ξενοδοχείο μας και χρόνος ελεύθερος για τις τελευταίες βόλτες μας στην πόλη.  Το απόγευμα θα μεταφερθούμε στο αεροδρόμιο για την πτήση της επιστροφής μας, μέσω  Κωνσταντινούπολης για την Αθήνα.

Ημέρα 12η: Αθήνα/Θεσσαλονίκη

Άφιξη στην Αθήνα.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ροή του προγράμματος ενδέχεται να διαφοροποιηθεί χωρίς να παραλείπεται κάτι.

 

ΠΤΗΣΕΙΣ

 

 

ΗΜ/ΝΙΑ

ΔΙΑΔΡΟΜΗ

ΩΡΑ

ΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ

ΩΡΑ

ΑΦΙΞΗΣ

25/12

Αθήνα – Κωνσταντινούπολη

21.05

23.40

25/12

Κωνσταντινούπολη  – Οσάκα

02.35

20.05

04/1

Τόκυο – Κωνσταντινούπολη

22.35

06.25

05/1

Κωνσταντινούπολη  – Αθήνα

14.00

14.30

 

 

 

ΤΙΜΕΣ

 

Ταξίδι

Διατροφή

Αναχώρηση

Διαμονή

Δίκλινο

Μονόκλινο

Φόροι

Είσοδοι

ΙΑΠΩΝΙΑ

ΧΙΡΟΣΙΜΑ

 

11 ημέρες

Ημιδιατροφή

25/12

4*, 4*sup

3.290

+890

+980

 

 ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

  • Αεροπορικά εισιτήρια (οικονομική θέση) με Turkish Airlines
  • Ξενοδοχεία 4*/4*sup
  • Ημιδιατροφή
  • Μεταφορές, μετακινήσεις όπως αναγράφονται στο πρόγραμμα
  • Εισόδους κατά την διάρκεια των ξεναγήσεων σε όλα τα επισκεπτόμενα μέρη σύμφωνα με το πρόγραμμα
  • Ασφάλεια αστικής ευθύνης/Φ.Π.Α.
  • Ξεναγήσεις από διπλωματούχους ξεναγούς σύμφωνα με το πρόγραμμα
  • Έλληνας έμπειρος αρχηγός-συνοδός της εκδρομής σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού σας.
  • Ταξιδιωτικό φάκελο με χρήσιμες πληροφορίες

 

 

ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

 Ό,τι δεν αναφέρεται ρητά στα προσφερόμενα ή αναγράφεται ως προαιρετικό/προτεινόμενο